Modalitat
Recurs educatiu accessible
Presentació del format
Lectura fàcil, pictogrames, llengua de signes i locució.
Possibles destinataris del recurs
-
Alumnat de Cicle Mitjà de Primària
-
Alumnat d’incorporació tardana
-
Alumnat amb dificultats lectores i/o diversitat funcional cognitiva
-
Alumnat adult amb dificultats lectores
-
Alumnat amb diversitat funcional sensorial auditiva (Primària i Secundària)
Objectius d’aprenentatge
- Donar conèixer les llegendes de Girona amb un format accessible per diferents col·lectius: text adaptat amb pictogrames, llengua de signes i locució, així com redactat de lectura fàcil.
- Promoure la coneixença de les llegendes de Girona a persones amb dificultats a l’hora de llegir.
Continguts
Àrees curriculars amb què es pot relacionar
A nivell d’Educació Primària
- Competències bàsiques de l’àmbit matemàtic
- Competències bàsiques de l’àmbit lingüístic (llengua catalana)
- Competències bàsiques de l’àmbit de coneixement del medi
- Competències bàsiques de l’àmbit artístic
- Competències bàsiques de l’àmbit digital
- Competències bàsiques de l’àmbit d’educació en valors
A nivell d’Educació Secundària
-
Àmbit matemàtic
-
Àmbit lingüístic
- Llengua catalana i literatura
-
Àmbit social
- Ciències socials: geografia i història
-
Àmbit cientificotecnològic
- Tecnologies de la informació i la comunicació (informàtica)
-
Àmbit de cultura i valors
- Cultura i valors ètics
- Religió
-
Àmbit artístic
- Educació visual i plàstica
Instruccions del joc
- Primer es llegeix la llegenda escollida que està redactada amb lectura fàcil i es realitzen les preguntes de comprensió lectora.
- En cas d’escollir amb pictogrames, la lletra és tota en majúscula i amb un redactat molt senzill, posteriorment es pot escollir la resposta de les dues facilitades.
- Es pot complementar el treball de comprensió lectora accedint a la llegenda en llengua de signes i/o en locució.
Durada prevista
60 minuts
Fonts de referència